Lezers over mijn debuutroman “De Franse slag”: een greep uit de reviews.

Featured Image -- 739
“Niet met de Franse slag geschreven
De Franse slag is door Renee Olsthoorn niet met de Franse slag geschreven. Je ziet de geschapen romanfiguren levensecht voor je. Je proeft de Haagse sfeer waar het grootste deel van het boek zich afspeelt. Je hebt zin om aan te schuiven in het cafe ‘Blotebilletjes in het gras’ waar Berend Boterenbrood, de vader van Eva, heerlijk kookt. Eva die in de fransman Lucien Lamoreux de liefde van haar leven ontmoet, maar door diepe dalen moet om uiteindelijk het ultieme geluk te vinden. Renee weet de verschillende verhaallijnen kundig in elkaar te weven en komt na een heerlijk toetje in Parijs tot een daverend slot waar alles op zijn pootjes terecht komt. En dit is nog maar het eerste deel van een aangekondigde trilogie…”

Wat een heerlijk boek en ik kan mij nu al verheugen op het volgende deel. Als ras echte Haagse lezeres is voor mij de omgeving herkenbaar beschreven, wat er voor zorgt dat je nog meer meegetrokken wordt in het verhaal. Het veelvuldig gebruik van woordspelingen en taalgrapjes geeft het boek extra charme! Zomer of winter, echt een boek voor op een ligbed aan het strand of in de winter bij de open haard…”
Heerlijk boek. Niet te lang, maar precies goed. Het leest als een trein. En met leuke knipogen naar Jane Austen…”
Een lekker meeslepend en grappig boek. Wat ik extra leuk vind, is dat het zich in Den Haag afspeelt. Daar kom ik vandaan dus ik herken de plekken die worden beschreven…”
De Franse slag is een heerlijk boek om te lezen. Spanning romantiek en een grote vleug humor. Mijn humor omdat het Zoutendijk humor is. Het speelt zich af in Den Haag en Frankrijk. Mijn geboorteplaats en mijn favoriete land. Wat moest ik anders dan dit boek kopen en lezen. Maar ook voor lezers die hier geen band mee hebben is het een leuk en gezellig boek! Ik kijk uit naar het vervolg. Een aanrader dus…”
L’amour
Ik heb met plezier De Franse Slag gelezen. Het is een liefdesroman die zich deels afspeelt in Den Haag en deels in Parijs en waarin de hoofdpersoon verliefd wordt op een aantrekkelijke Fransman. De schrijfster houdt de spanning erin door onverwachte verwikkelingen. En zoals het hoort bij een liefdesroman, krijgt het verhaal gelukkig een happy end…”
Wat een zalig leesbaar boek! Nam het mee op vakantie naar Bali, lui liggend aan het palmenstrand heb ik genoten van het verhaal wat zich afspeelde in mijn geboortestad Den Haag! Ook Parijs is voor mij een stad waar ik veel geweest ben. Het verhaal is heeeeerlijk om te lezen, hoop op een vervolg…”
Aanrader
De Franse slag zorgt ervoor dat je de tijd vergeet. Het leest gemakkelijk maar de verhaallijn en de karakters hebben wel diepgang. Het boek is een leuk cadeau voor iedereen die een link heeft met Den Haag of Parijs…”
Een romantische opsteker!
Gooi even al die zware literatuur opzij en lees de feel good roman ‘De Franse Slag’ van Renee Olsthoorn. Een ongecompliceerd liefdesverhaal dat zich afspeelt in humoristisch Den Haag en romantisch Parijs. Je vergeet even al het slechte nieuws in de wereld als je je laat meeslepen door de liefdesperikelen van fotografe Eva met haar Franse minnaar Lucien.
Nestel je op de bank en lees het!”
“[…]Het boek leest als een tierelier en ik ben er 2018 mee gestart dus een beter begin kon ik me niet wensen…”
“Was een heerlijk boek met verrassingen op het eind…”